Het Business Model Canvas is een steeds meer gebruikte tool voor het inzichtelijk maken van business modellen. Maar ook juist voor het zoeken naar nieuwe wegen om toegevoegde waarde te bieden voor klanten. Alex Osterwalder ontwikkelde het model, in co-creatie met zo’n 470 co-auteurs. Helemaal 3.0 dus! En bijzonder congruent met zijn boodschap. In het […]
Het Business Model Canvas is een steeds meer gebruikte tool voor het inzichtelijk maken van business modellen. Maar ook juist voor het zoeken naar nieuwe wegen om toegevoegde waarde te bieden voor klanten.
Alex Osterwalder ontwikkelde het model, in co-creatie met zo’n 470 co-auteurs. Helemaal 3.0 dus! En bijzonder congruent met zijn boodschap.
In het boek worden de negen bouwstenen helder toegelicht, en geeft hij voorbeelden van uitgewerkte business modellen en van het proces om hiertoe te komen. Bovendien een prachtig vormgegeven boek!
Bestel de prachtige Nederlandse uitgave via Managementboek.
Of koop de originele Engelse versie.
Op zijn blog postte Alex Osterwalder recent nog een stuk over de vier niveaus waarop zijn model ingezet kan worden. En intussen is het model verder uitgewerkt met een Value Proposition Design in het gelijknamige boek.
Het gratis bijbehorende canvas vind je hier.