Tips over organisatieverandering? Meld je aan voor onze Nieuwsbrief en krijg een gratis hoofdstuk uit Verandering 3.0

‘Jullie werkwijze is eerlijk, doelgericht en er wordt een duidelijke structuur gehanteerd’

Opdrachtgever: Van gedoe naar werken aan de toekomst bij Woningstichting Rochdale

Na de samenvoeging van de twee teams op de afdeling Financiën, werd al snel duidelijk dat er werk aan de winkel was. Er was ruzie tussen teamleden, deadlines werden niet goed gehaald en feedback op het werk werd snel als kritiek ervaren.   Een deel van het team had voorheen een lastige tijd gehad waarin ze […]

Opdrachtgever: Van gedoe naar werken aan de toekomst bij Woningstichting Rochdale

Na de samenvoeging van de twee teams op de afdeling Financiën, werd al snel duidelijk dat er werk aan de winkel was. Er was ruzie tussen teamleden, deadlines werden niet goed gehaald en feedback op het werk werd snel als kritiek ervaren.   Een deel van het team had voorheen een lastige tijd gehad waarin ze […]

Na de samenvoeging van de twee teams op de afdeling Financiën, werd al snel duidelijk dat er werk aan de winkel was. Er was ruzie tussen teamleden, deadlines werden niet goed gehaald en feedback op het werk werd snel als kritiek ervaren.  

Een deel van het team had voorheen een lastige tijd gehad waarin ze zich, terecht, onvoldoende gewaardeerd voelden. logo rochdale

Tegelijk lag in de nabije toekomst een donderwolk op de loer: door toenemende digitalisering zou een deel van het werk gaan verdwijnen. Wanneer was niet duidelijk, zeker wat dat het eraan kwam.  

Hoe bereid je een afdeling daarop voor, die al moeite heeft om in het heden het hoofd boven water te houden?  

Vanwege deze thema’s zochten we contact met Gewoon aan de slag. Via een andere afdeling binnen onze organisatie hoorden wij over jullie. Daardoor voelden het al wat meer dicht bij huis; en was de stap om contact te leggen een stuk kleiner.  

Het traject bestond uit drie delen.

We begonnen met een belevingsonderzoek naar hoe de teamleden keken naar het verleden, het heden en de toekomst. 

De persoonlijke aandacht, het luisterende oor dat jullie boden in de eerste fase, werd enorm gewaardeerd. Iedereen voelde zich gehoord, de verschillende meningen en zienswijzen werden erkend en kregen een plek. 

Daarna zijn we aan de slag gegaan om in het heden tot verbeteringen te komen in de samenwerking: van ‘ik’ naar ‘wij’. 

De gebruikte (spel)vormen en theorie waren inspirerend. Iedereen werd erbij betrokken. Het heeft bij ons het wij-gevoel op de afdeling echt bevorderd. De samenwerking met Gewoon aan de slag heeft zaken bespreekbaar gemaakt binnen het team, die lange tijd niet bespreekbaar waren. 

In de derde fase zijn we vooral via het ‘Verslimmen project’ ons gaan voorbereiden op de toekomst.

In multidisciplinaire teams aan de slag met werkgebieden die we slimmer kunnen aanpakken. Wat ons meer tijd en minder gedoe opleverde.  

Deze manier van werken had veel aanvullende voordelen, zoals het nog verder versterken van de samenwerking tussen de verschillende afdelingen.

Gedurende de looptijd van het hele traject zijn er ook mensen opleidingen gestart binnen of buiten het werkveld. Een aantal zijn ook uitgestroomd naar andere baan.  

Tijdens het traject hebben we jullie nuchtere manier van werken erg op prijs gesteld. Ook de reflectie op ons eigen gedrag als MT was heel prettig.
Jullie werkwijze is eerlijk, doelgericht en er wordt een duidelijke structuur gehanteerd. 

Het verleden is afgesloten en in het heden werken we dagelijks samen aan de toekomst.

Mede dankzij jullie was het een zeer geslaagd traject.  


Lees hier meer klantervaringen

print dit artikel

Leave a Reply


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.