Hoe kun je ervoor zorgen dat organisatieveranderingen wél succesvol zijn? Veranderen 3.0 belooft antwoord op die vraag. In deze preview gaan de auteurs kort in op de 7 principes waar hun boek op stoelt. Veel veranderingen komen niet van de grond omdat er vanuit achterhaalde paradigma’s wordt gewerkt. Want gedrag verandert niet op basis van rationele […]
Hoe kun je ervoor zorgen dat organisatieveranderingen wél succesvol zijn? Veranderen 3.0 belooft antwoord op die vraag. In deze preview gaan de auteurs kort in op de 7 principes waar hun boek op stoelt.
Veel veranderingen komen niet van de grond omdat er vanuit achterhaalde paradigma’s wordt gewerkt. Want gedrag verandert niet op basis van rationele overwegingen, maar vanuit hoe je zelf betekenis geeft aan wat er om je heen gebeurt. Zo verandert gedrag van nature.
Op die laag van ‘werkelijkheidsconstructen’ vindt Veranderen 3.0 plaats. Het gaat om het in interactie betekenis geven aan de verandering. Zodat die ‘gewoon’ wordt. Met als resultaat dat de verandering duurzaam is.
Het gedachtegoed over Veranderen 3.0 is ontstaan vanuit onze veranderervaringen bij klanten. De zeven essentiële principes die aan deze manier van werken ten grondslag liggen vormen de kern van het boek.