Tips over organisatieverandering? Meld je aan voor onze Nieuwsbrief en krijg een gratis hoofdstuk uit Verandering 3.0

‘Om het wachten te verzachten krijg je een Wachtverzachter’

Context Een beetje de laggard uithangen en laat aanmelden voor Picnic, dat is wat ik deed. Toch maar ’s kijken of we dat thuis wat vinden. Maar Picnic is populair, dus al snel krijgen we een bericht. Juist, op de wachtlijst, plek 740. Dat gaat nog wel even duren. Maar dan ontvang ik dit mailtje: […]

Context

Een beetje de laggard uithangen en laat aanmelden voor Picnic, dat is wat ik deed. Toch maar ’s kijken of we dat thuis wat vinden. Maar Picnic is populair, dus al snel krijgen we een bericht.
Juist, op de wachtlijst, plek 740. Dat gaat nog wel even duren.
Maar dan ontvang ik dit mailtje:
Onderwerp: Om het wachten te verzachten

Leuk dat je komt Picniccen! We doen ons best om zo snel mogelijk bij jou te kunnen bezorgen. Elke week gaan er nieuwe autootjes de straat op. Tot die tijd sta je in de wachtrij en dat is natuurlijk minder leuk.

Dat vonden wij nou ook en daarom heeft onze Robin de Wachtverzachter bedacht. Regelmatig stoppen we alvast een aardigheidje in je winkelwagen. Dus hoe langer je moet wachten, hoe meer gratis producten je krijgt.

‘Elk nadeel heb z’n voordeel…’ En ik krijg meteen boter bij de vis: het eerste cadeautje, een heerlijk pak Oreo’s, zit al in mijn winkelwagentje.

Fractaal van het patroon

Picnic wil in alles vriendelijkheid uitstralen. Snel, simpel en direct. Ze zijn er voor jou en willen het je zo makkelijk mogelijk maken, met een persoonlijke en vriendelijke toon. Gaat er iets mis? Dan lossen ze het op. Het mailtje, zelfs als je nog geen klant bent, zet meteen in al z’n kleinheid deze toon. Ze laten met een klein gebaar zien waar ze voor staan. Hoppa, klantenbinding én congruentie ‘in one neat package’.

Ik hoop dat het wachten nog lekker lang duurt….

Nieuwsgierig geworden naar Picnic?

print dit artikel

Leave a Reply


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.