Tips over organisatieverandering? Meld je aan voor onze Nieuwsbrief en krijg een gratis hoofdstuk uit Verandering 3.0

‘Mijn mensen gaan elkaar echt niet aanspreken. Ze verwachten dat ik dat doe.’

Context Uitgesproken in een sessie door het Unithoofd van een ICT-organisatie. De directie wil de samenwerking tussen twee voorheen gescheiden onderdelen (die nu formeel zijn samengevoegd) bevorderen. Binnen en tussen teams blijken mensen moeite te hebben met het uitwisselen van hun beelden en wensen, laat staan de zo gewenste feedback geven. Fractaal van het patroon […]

Context

Uitgesproken in een sessie door het Unithoofd van een ICT-organisatie. De directie wil de samenwerking tussen twee voorheen gescheiden onderdelen (die nu formeel zijn samengevoegd) bevorderen. Binnen en tussen teams blijken mensen moeite te hebben met het uitwisselen van hun beelden en wensen, laat staan de zo gewenste feedback geven.

Fractaal van het patroon

Alle communicatie, als het maar enigszins belangrijk wordt, verloopt via de leidinggevende. De leidinggevenden zelf bevestigen deze neiging door het ook naar zich toe te trekken. Feedback verwordt al snel tot aanspreken of zelf ‘op de vingers getikt worden’.
print dit artikel
About the author

Wendy Nieuwland is een van de partners van Gewoon aan de slag en mede auteur van het boek ‘Veranderen 3.0 - zeven essentiële principes voor organisatieverandering van binnenuit.’
2 Responses

Leave a Reply


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.